ΑΔΥΝΑΤΙΣΕ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑIΤΑ!

appetite-bowl-centimeter-1332189

08 Φεβ ΑΔΥΝΑΤΙΣΕ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑIΤΑ!

appetite-bowl-centimeter-1332189Προχθές συζητούσα με μια φίλη και συνειδητοποιήσαμε και οι δύο πως μέσα σε ένα χρόνο έχασε γύρω στα 12 κιλά, χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Τι έκανε; Απλά τροποποίησε τη διατροφή της και άρχισε να γυμνάζεται λίγο περισσότερο. Χωρίς να έχει το «νταλκά» και το άγχος της στέρησης και του τίτλου της δίαιτας να βασανίζει το μυαλό της από το πρωί μέχρι το βράδυ. Βέβαια, διατηρείσαι κάποια βασικά στοιχεία μιας διατροφής που είχαμε συζητήσει και παλιότερα, όπως το να τρώει ανά τακτά χρονικά διαστήματα και να πίνει αρκετό νερό. Χωρίς να σημαίνει πως όταν έβγαινε, δεν έπινε ή τσιμπούσε λίγο φαγητό παραπάνω, απλά το έκανε με μέτρο.

Εκεί, λοιπόν, μου ήρθε και η έμπνευση να γράψω αυτό το άρθρο. Πάντα το συζητώ, με όποιον και να έχω απέναντί μου, πως το πιο σημαντικό απ’ όλα δεν είναι πότε θα χάσεις τα κιλά ή πόσο θα σου πάρει, αλλά να τα διατηρήσεις! Ναι, φυσικά και θα υπάρχουν περίοδοι που θα ανεβαίνει το βάρος σου, όπως οι Χριστουγεννιάτικες και οι καλοκαιρινές διακοπές, το Πάσχα ή ένα ταξίδι που θα κάνεις μια άσχετη στιγμή του χρόνου και θα θες να δοκιμάσεις όλη την τοπική κουζίνα (και καλά θα κάνεις!). Η μαγκιά σου είναι να τα χάσεις αμέσως μετά και να επανέλθεις στις φυσιολογικές σου τιμές.

Όλα αυτά προϋποθέτουν όμως να συνειδητοποιήσεις πως πρέπει να αλλάξεις σκεπτικό και τρόπο ζωής. Γελάς ε; Σκέφτεσαι «αυτή είναι τρελή και δε γίνονται αυτά». Ε γίνεται. Αρκεί να θες. Προφανώς και δεν θα πάρεις την απόφαση Κυριακή και θα ξυπνήσεις Δευτέρα και θα έχεις πάθει διατροφική επιφοίτηση. Αυτό είναι κάτι που γίνεται βήμα βήμα, με υπομονή και επιμονή. Και εκεί έρχομαι εγώ να σε βοηθήσω- γιατί μέσα από τη διαδικασία μίας σωστής διατροφής- δίαιτας, χωρίς να το καταλαβαίνεις, σε εκπαιδεύω να τρως υγιεινά και θρεπτικά και να μάθεις τους σωστούς συνδυασμούς τροφίμων. Έτσι, όταν τελειώσει όλο αυτό, θα έχεις αφενός φτάσει στα φυσιολογικά επίπεδα βάρους, αλλά από την άλλη θα έχεις και σχεδόν όλα τα φόντα να το διατηρήσεις.

Το φαγητό είναι απόλαυση και μέσο κοινωνικής συναναστροφής και κανείς δεν σου είπε πως όλη σου τη ζωή θα κάνεις δίαιτα και θα προσέχεις, ή τελοσπάντων θα στερείσαι του τι μπορείς να φας. Τη συχνότητα θα μάθεις να προσέχεις. Ε συγγνώμη κιόλας, δε γίνεται να χλαπακιάζεις κάθε μέρα ό,τι και όσο θες και να διατηρείται φυσιολογικό το βάρος σου. Και φυσικά δε μιλάω μόνο για πατάτες τηγανητές ή γλυκά. Έχε στο νου σου πως ακόμα και κάποια υγιεινά τρόφιμα ή φαγητά προσδίδουν πολλές θερμίδες. Θες να αναφέρω μερικά; Το αβοκάντο, το ταχίνι, οι ξηροί καρποί, το ελαιόλαδο και οι ελιές, το χούμους, τα δημητριακά, τα σπόρια και τα όσπρια, οι φρέσκοι χυμοί. Κοινώς, άμα τρως 2 αβοκάντο ή 5 χούφτες ξηρών καρπών την ημέρα, ναι, θα παίρνεις πληθώρα βιταμινών και θρεπτικών συστατικών, αλλά μάλλον για πιο τσουπωτό σε βλέπω τέλος του μήνα.

Αν έστω και λίγο σε προβλημάτισα με τα λόγια μου, να λοιπόν μερικές συμβουλές για το πώς μπορείς να επιτύχεις μία σταθερή απώλεια κιλών και να βελτιώσεις σταδιακά το βάρος σου και την καθημερινότητά σου, έχοντας ευεξία και ενέργεια, αλλά πάνω απ’ όλα χωρίς άγχος και χωρίς την τήρηση κάποιου συγκεκριμένου διατροφικού προγράμματος.

  1. Κάνε μικρά και συχνά γεύματα

Όσο πιο συχνά γεύματα κάνεις μέσα στην ημέρα και όσο καλύτερα κατανέμεις τις θερμίδες που προσλαμβάνεις, τόσο ο μεταβολισμός λειτουργεί καλύτερα. Μικρές ποσότητες κάθε 2 με 3 ώρες κατά τη διάρκεια της ημέρας, ώστε ο οργανισμός να κάνει καύσεις, δηλαδή να «καίει» αυτό που τρως, να «καίει» και λίγο από σένα.

  1. Κατανάλωσε μικρότερες μερίδες φαγητού και περισσότερα λαχανικά

Για να γίνει αυτό, μια λύση είναι να χρησιμοποιήσεις μικρότερο πιάτο, γιατί έτσι θα καταναλώσεις μικρότερη μερίδα φαγητού και θα σου φαίνεται και γεμάτο, μιας και κάποιες φορές θέλουμε να χορταίνει και το μάτι. Άλλη μία λύση, για να μην αγοράζεις καινούργια πιάτα, είναι να γεμίσεις το μισό σου πιάτο με λαχανικά και το άλλο μισό με το φαγητό της ημέρας. Τρώγοντας περισσότερα λαχανικά, χάνεις ευκολότερα βάρος. Οι φυτικές ίνες και η υψηλή τους περιεκτικότητα σε νερό, μας χορταίνουν χωρίς να επιβαρυνόμαστε με πολλές θερμίδες. Προτίμησε ωμά, βραστά ή ψητά λαχανικά, εννοείται όχι τα τηγανητά, και δώσε γεύση προσθέτοντας λεμόνι ή ξύδι, μυρωδικά και λίγο ελαιόλαδο.

  1. Ξεκίνα να μασάς το φαγητό σου πιο αργά

Ο εγκέφαλός μας χρειάζεται αρκετό χρόνο για να στείλει στο στομάχι το σήμα ότι χόρτασε. Αν τρως γρήγορα, υπάρχει κίνδυνος να το παρακάνεις χωρίς να το καταλάβεις, έχοντας καταναλώσει όγκο θερμίδων.

  1. Κοιμήσου περισσότερο

Τις συνιστώμενες 8 ώρες την ημέρα αν είναι δυνατόν. Αν δεν μπορείς τόσο, κοιμήσου όσο γίνεται περισσότερο, καθώς το σώμα παράγει λιγότερη λεπτίνη, αν δεν ξεκουράζεσαι επαρκώς. Η λεπτίνη είναι μια ορμόνη που βοηθά στη διαχείριση των επιπέδων της όρεξης. Αν έχεις νοιώσει κάποιες μέρες πιο πεινασμένος/η μετά από βραδιά κακού ή λιγοστού ύπνου, είναι επειδή τα επίπεδα της λεπτίνης έχουν πέσει και ο εγκέφαλος θεωρεί ότι πρέπει να φας.

  1. Κατανάλωσε περισσότερα φρούτα και λαχανικά, στην ατόφια μορφή τους

Τόσο τα φρούτα, όσο και τα λαχανικά είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και νερό και χαμηλά σε θερμίδες, επομένως τρώγοντας περισσότερα στέλνεις μήνυμα στον εγκέφαλο ότι είσαι χορτάτος/η, χωρίς όμως να έχεις υψηλή πρόσληψη θερμίδων. Επέλεξε τα ολόκληρα αντί για το χυμό τους, γιατί έτσι θα εξασφαλίσεις μεγαλύτερο κορεσμό με μικρότερη ποσότητα. Ένα ποτήρι χυμός έχει περισσότερες θερμίδες αφού απαιτεί το στύψιμο 3-4 μεσαίων φρούτων, που σε αντίστοιχη περίπτωση θα έσκαγες αν τα κατανάλωνες ατόφια.

  1. Περιόρισε το αλκοόλ

Όταν μια περίσταση περιλαμβάνει αλκοόλ, μετά το πρώτο ή δεύτερο ποτό περιορίσου σε ανθρακούχο νερό. Να σου θυμίσω πως όσο μεγαλύτερη η περιεκτικότητα του ποτού σε αλκοόλ, τόσες περισσότερες οι θερμίδες του. Συν την προσθήκη αναψυκτικού, το θερμιδικό περιεχόμενο εκσφενδονίζεται.

  1. Γυμνάσου!

Για να ενισχύσεις το μεταβολισμό σου, θα πρέπει να γυμναστείς. Το αποτέλεσμα που επιθυμείς, θα επιτευχθεί καλύτερα αν γίνει συνδυαστικά η διατροφή με τη γυμναστική, συν ότι θα σμιλεύσεις- σφίξεις το κορμί σου με το καλύτερο δυνατό τρόπο. Βρες το είδος της γυμναστικής που σ’ αρέσει  και κάντο 2-3 φορές την εβδομάδα. Στην τελική, αν δεν χτυπήσει η καρδούλα σου λίγο πιο δυνατά τώρα, πότε θα το κάνεις; Στα 80, που δεν θα μπορούμε να πάρουμε τα πόδια μας;

 

Δημοσιεύτηκε στο ηλεκτρονικό περιοδικό www.bonusmallmag.gr στο τεύχος Φεβρουαρίου 2019