ΚΑΛΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

goals2018

17 Σεπ ΚΑΛΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

goals2018«Καλή διατροφική χρονιά», όπως θα λέγαμε Καλή Χρονιά. Γιατί κατά κάποιο τρόπο για εμένα, τώρα αρχίζει η νέα χρονιά, τώρα θέτω στόχους και προγραμματίζω τι θέλω να επιτύχω και να ζήσω μέσα στο επόμενο 12μηνο. Και προφανώς είμαι επηρεασμένη από το ότι μόλις έχω γυρίσει «γεμάτη»- μεταφορικά, αλλά και κυριολεκτικά- από τις διακοπές και με κατακλύζει το συναίσθημα της ανασκούμπωσης και να βρω πάλι το πρόγραμμα μου. Μπορεί να φταίει το ζώδιο, ο χαρακτήρας ή και ο ψυχαναγκασμός μου, αλλά δεν μπορώ να λειτουργήσω διαφορετικά επανερχόμενη στο σπίτι μου και στη ρουτίνα μου. Εσύ όχι;

Αλλά να το πω και αλλιώς. Και να μην είσαι αυτός ο τύπος, σόρυ καλό μου αλλά θα πρέπει να προσπαθήσεις να γίνεις. Για να με πιάσει και το δασκαλίστικό μου! Λίγοι είναι αυτοί οι άνθρωποι που τρώνε, πίνουν και δεν παχαίνουν και χαλόου, δεν ανήκουμε σ’αυτή την κατηγορία. Εγώ είμαι η πρώτη που φωνάζω να περάσεις καλά στις διακοπές σου, να φας, να πιεις, να γυρίσεις χορτάτος από αναμνήσεις. Αν δεν επανέλθεις όμως, τα 1-2 κιλάκια –αν είναι και τόσα- θα μείνουν και θα αυξηθούν μέσα στη χρονιά: αργίες, καλέσματα, γιορτές, κτλ, μη λέμε πάλι τα ίδια. Του χρόνου θα είσαι +5 χωρίς να το καταλάβεις.

Οπότε, τι κάνεις; Η διατροφομαμά σου φροντίζει για σένα, όπως πάντα, να σε ξεσηκώσει και να σου υπενθυμίσει τα βασικά βήματα που πρέπει να κάνεις για να μπεις όσο γίνεται πιο εύκολα σε πρόγραμμα. Ξεφύσα και πάμε!

– ξεκίνα να πίνεις νερό!

Όχι αναψυκτικά ούτε αλκοόλ. Νερό. Ούτε για μένα είναι εύκολο και πρέπει να το ‘χω στο νου μου συνέχεια. Αλλά ειλικρινά, η διαφορά που θα δεις στο δέρμα σου, στην πέψη σου και στη ζυγαριά, θα είναι μεγάλη.

– οργανώσου και εφοδιάσου

Γράψε τη λίστα σου με ό,τι χρειάζεσαι, πήγαινε για ψώνια από το Σάββατο και γέμισε τα ντουλάπια σου με όλα τα απαραίτητα και υγιεινά που θα σε συντροφεύουν στη διατροφή σου. Πέταξε ο,τιδήποτε ξέρεις ότι θα σε κάνει να παραστρατήσεις. Τώρα που σου έχει ανοίξει η όρεξη και το «στομαχάκι», είσαι πιο επιρρεπής.

– περιόρισε το αλκοόλ!

Μην αρχίσεις, δεν είσαι ο μόνος που καταπιέζεσαι- ΔΕ γίνεται. Πραγματικά. Το ένα ποτηράκι παραπάνω ισοδυναμεί με 200 θερμίδες και δεν το συζητώ για τα κοκτέιλ που κουβαλούν περί τις 500 θερμίδες. Είναι για λίγο καιρό! Πάρτο απόφαση- κάνε υπομονή και περιορίσου στο 1 ποτήρι 3 φορές την εβδομάδα. Και μην κάνεις το χαζό, όχι αθροιστικά, ε!

-κατανάλωσε πρωινό γεύμα

Είναι ίσως το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας. Ένα υγιεινό πρωινό τονώνει το μεταβολισμό και ελέγχει την πείνα σου καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Ανάλογα με τα κέφια ή την όρεξή σου, επέλεξε αλμυρό ή γλυκό, όπως 1 τοστ ή κουλούρι σουσαμένιο, γιαούρτι 2% με βρώμη ή 1 φρούτο ή 2 φέτες ψωμί με μέλι.

– φάε πάντα σαλάτα με τα δυο βασικά σου γεύματα

Καταρχάς η σαλάτα προκαλεί κορεσμό. Δε θέλουμε να πεινάς, δίαιτα κάνεις, δε χρειάζεται να βασανίζεσαι. Υπό προϋποθέσεις βέβαια. Δεν σημαίνει πως αν κατασπαράξεις μια σαλάτα Caesar’s ή του Σεφ είσαι καλυμμένος. Τέτοιες σαλάτες μπορούν να προσεγγίσουν και τις 1000 θερμίδες λόγω των θερμίδων  των υπολοίπων υλικών που εμπεριέχει.

-γύμνασε το κορμάκι σου!

Μετά από 1 μήνα απραξίας και χαλάρωσης, θα βοηθούσε πολύ ν’ αυξήσεις τον καρδιακό σου παλμό και να ξεσκουριάσεις βρε παιδάκι μου. Ξεκίνα έστω και με 30’ περπάτημα ή ποδήλατο, αλλά καθημερινά. Η άσκηση σε βοηθάει να ενισχύσεις το μεταβολισμό σου και να κάνεις περισσότερες καύσεις.

 

Καλή Αρχή!

 

 

Δημοσιεύτηκε στο ηλεκτρονικό περιοδικό www.bonusmallmag.gr στο τεύχος Σεπτέμβριος- Οκτώβριος 2018