DELIVERY+ΕΞΟΔΟΣ: συμβουλές να μη χαλάσεις τη δίαιτα σου!

celebrate-celebration-cheers-1268558

13 Μαρ DELIVERY+ΕΞΟΔΟΣ: συμβουλές να μη χαλάσεις τη δίαιτα σου!

celebrate-celebration-cheers-1268558Και πήρες την απόφαση να ξεκινήσεις δίαιτα και πήγες στο διαιτολόγο και ξεκίνησες δυναμικά το πρόγραμμα σου, αλλά πόσο να αντέξεις να τα κάνεις  όλα κατά γράμμα;  Γιατί το πρώτο δεκαπενθήμερο, άντε τριβδόμαδο, νιώθεις μέσα σου μια απίστευτη κινητήριο δύναμη, η οποία όμως εξασθενεί με τον καιρό. Λογικό! Η ζωή μας θέλει γλέντια και χαρές και όχι στέρηση και κανόνες- πάντα το πίστευα και θα το πιστεύω αυτό. Πήρες όμως μια απόφαση: να βελτιώσεις θρεπτικά τη διατροφή σου και γιατί όχι, να χάσεις αυτά τα λίγα κιλάκια που σου έχουν σβερκωθεί τον τελευταίο καιρό. Καταρχάς είναι κάτι που το κάνεις για σένα και σίγουρα δεν εξαρτάται η ανάμνηση της βραδιάς από το αν θα φας 5 πατάτες τηγανητές παραπάνω ή αν θα καταναλώσεις και τρίτο ποτήρι κρασί, αλλά από τους ανθρώπους που έχεις απέναντι σου και πάνω απ’ όλα από τη διάθεση σου.

Ξέρω ακριβώς τι σκέφτεσαι τώρα και σταμάτα εδώ. Ό,τι, μα ό,τι και να μου πεις, αλήθεια το καταλαβαίνω! Έχω τις ίδιες επιθυμίες, ορέξεις, ανασφάλειες, προτιμήσεις και αδυναμίες με σένα. Δεν έχεις βάλει όμως ένα στόχο; Γι’ αυτό κι αυτό το άρθρο. Να σε βοηθήσω να κάνεις έξυπνες και σωστές διατροφικές επιλογές γευμάτων σε μία έξοδο ή παραγγέλνοντας ντελίβερι με τους φίλους στο σπίτι. Οπότε:

  1. Κάνε έλεγχο στο μενού του εστιατορίου

Εφόσον γνωρίζεις σε ποιο εστιατόριο θα γευματίσεις, ρίξε μια ματιά στο μενού εκ των προτέρων, ώστε να γνωρίζεις ποιες επιλογές είναι οι πιο υγιεινές. Έχοντας αποφασίσει πριν καν κάτσεις στην καρέκλα τι θα φας τελικά, θα είναι σίγουρα πιο εύκολο να αντισταθείς σε κάποιο ορεκτικό γεμάτο θερμίδες.

  1. Πες ΟΧΙ στα τηγανητά!

Τα λάδια που χρησιμοποιούνται είναι συνήθως κακής ποιότητας και τα φαγητά είναι διπλοτηγανισμένα. Συν η διαδικασία μαγειρέματος εκσφενδονίζει τις θερμίδες του τροφίμου στα ύψη, διότι απορροφάει πολύ λάδι. Προτίμησε τα ψητά ή τα μαγειρεμένα στον ατμό.

  1. Πρόσεχε τις σάλτσες

Μην επιλέγεις πιάτα με λιπαρές σος και ντρέσινγκ, θα σε φορτώσουν με έξτρα περιττές θερμίδες. Προτίμησε τη μουστάρδα και το θρεπτικότατο ελαιόλαδο και νοστίμισε το φαγητό σου με ξίδι, μπαλσάμικο ή λεμόνι.

4.Πρόσεξε τα συνοδευτικά.

Αντί για τηγανητές πατάτες (1 μικρή μερίδα πατάτες φτάνει και τις 400 θερμίδες), μπέικον και σαλάτα ρώσικη ή coleslaw, επέλεξε ρύζι( πχ μπασμάτι ή jasmine μιαμ μιαμ) ή βραστά/ ψητά λαχανικά ή παξιμαδάκια ή κομμένη ελληνική ή αραβική πίτα.

  1. Συνόδεψε το γεύμα σου

με ανθρακούχο νερό (ζήτα και δυο φέτες λεμόνι μέσα), σόδα ή light αναψυκτικό και όχι full fat κανονικά αναψυκτικά ή αλκοολούχα ποτά. Αν θέλεις να πιεις οπωσδήποτε αλκοόλ, προτίμησε βότκα με σόδα, μια light μπίρα ή ένα ποτήρι λευκό ή κόκκινο κρασί.

  1. Έξοδος στο σουβλατζίδικο

Μια καλή επιλογή είναι πίτα αλάδωτη με σουβλάκι κοτόπουλο, ντομάτα, κρεμμύδι και μουστάρδα, φυσικά μαζί με σαλάτα. Πες όχι στο γύρο από χοιρινό ή κοτόπουλο (ψάξε να δεις πως φτιάχνεται και μετά τα ξαναλέμε), τις τηγανητές πατάτες και τη σος.

  1. Έξοδος σε ιταλικό

Καλό είναι να αποφύγεις το σκορδόψωμο, το μπέικον, τις σάλτσες με κρέμα γάλακτος, τα μακαρόνια φούρνου γιατί συνήθως έχουν πολλά και λιπαρά τυριά , τα κρέατα με σάλτσες και τα πλήρη τυριά. Πολύ καλή επιλογή είναι τα μακαρόνια με λαχανικά ή με βάση την πρωτεΐνη (γαρίδες, κιμά), μαζί με σαλάτα. Διαφορετικά μπορείς να προτιμήσεις να φας 2-3 κομμάτια πίτσα. Ένα κομμάτι πίτσα με τυρί, έχει περίπου 250 θερμίδες. Προτίμησε πίτσα με απλή ζύμη, μόνο με τυρί και λαχανικά ή  τύπου μαργαρίτα και συνόδεψε την με σαλάτα.

  1. Έξοδος σε burgerάδικο

Επέλεξε μπέργκερ με φιλέτο κοτόπουλο, λαχανικά και μουστάρδα  και  1 φέτα τυρί. Απέφυγε τα παναρισμένα κρέατα, το διπλό μπιφτέκι, φυσικά τις τηγανητές πατάτες και τη σος.

  1. Έξοδος σε κινέζικο/ ταϋλανδέζικο

Τις αδυναμίες τις κρατάμε τελευταίες. Επέλεξε το ρύζι στον ατμό με κομμάτια κοτόπουλου ή γαρίδας με καυτερό κάρυ ή τα λεπτά πιτάκια και φτιάξε φαχίτας με άπαχα κομμάτια πάπιας, σάλτσα σόγιας και λαχανικά. Όσο για τα spring rolls, το τηγανιτό ρύζι, τα noodles και τα πιάτα με ξηρούς καρπούς ,καλό θα είναι να τα αποφύγεις, μιας και συνήθως τηγανίζονται στο wok.

 

 

Δημοσιεύτηκε στο ηλεκτρονικό περιοδικό www.bonusmallmag.gr στο τεύχος Μαρτίου 2019